بررسی رویکردهای راهنمایی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی از نظر استادان و دانشجویان

چهارشنبه 26 تير 1398
14:47
بک لینک 09125879258


پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1389

موضوع: آموزش و پرورش و تحقیقات تربیتی

پدیدآور: صدیقه کاوه ای سرچقا استاد راهنما: خلیل غلامی استاد راهنما: ناصر شیربگی استاد مشاور: کیوان بلندهمتان

دانشگاه کردستان






هدف پژوهش حاضر بررسی رویکردهای راهنمایی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی از نظر استادان و دانشجویان دانشگاه کردستان در سال تحصیلی 89-1388 بود. روش انجام پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و جامعه آماری، شامل کلیه استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه کردستان بود. حجم نمونه به تعداد 709 نفر دانشجو و 207 نفر استاد بود که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبی متناسب با حجم نمونه 155 نفر دانشجو و 64 نفر استاد انتخاب شد. ابزار اندازه گیری شامل یک پرسشنامه محقق ساخته بود که میزان ساختارمندی و حمایت در هدایت و راهنمایی پایان نامه را می سنجید. با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، ضریب پایایی 0/79 به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری، آزمون t مستقل و آزمون خی دو استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد بین نگرش استادان و دانشجویان نسبت به میزان ساختارمندی در هدایت و راهنمایی پایان نامه تفاوت معناداری وجود ندارد. همچنین بین مولفه های ساختارمندی یعنی میزان فرایند سازمانی و میزان آمادگی و پاسخگویی نیز تفاوت معناداری وجود ندارد. بین نگرش استادان و دانشجویان نسبت به میزان حمایت در هدایت پایان نامه تفاوت مثبت و معناداری وجود دارد. در خصوص مولفه های حمایت یعنی میزان سرپرستی و مراقبت شخصی و میزان حمایت مادی نتایج مثبت و معناداری وجود دارد. در نهایت دانشجویان و استادان ساختارمندی بالا و حمایت پایین یعنی سبک دستوری را بیشتر ترجیح دادند.



[ بازدید : 89 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار ایجاد وبلاگ عکس عاشقانه فال حافظ فال حافظ خرید بک لینک دانلود تک آهنگ خرید ملک در ترکیه خرید آنتی ویروس خرید ملک در ترکیه ثبت شرکت ثبت برند و لوگو اخذ کد اقتصادی ثبت تغییرات شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت مسئولیت محدود نرم افزار حسابداری لیست مشاغل شیراز مجله خبری گلاسه دانلود آهنگ جدید
بستن تبلیغات [X]