بررسی استنادی ماخذ پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی در دانشگاههای اصفهان و شیراز

چهارشنبه 26 تير 1398
14:48
بک لینک 09125879258


پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1381

پدیدآور: بهزاد مرادی استاد راهنما: عبدالرسول جوکار

دانشگاه شیراز






هدف این تحقیق تعیین میانگین میزان استنادها ، عمده ترین شکل منابع مورد استناد، الگوی نویسندگی مقالات نشریات مورد استناد، تعیین پراستنادترین نشریات ادواری ، کتابها و نویسندگان و تعیین نیم عمر انواع منابع اطلاعاتی مورد استناد در رشته آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه های اصفهان و شیراز است. نتایج و یافته های تحقیق نشان می دهد که میانگین تعداد استناد برای هر پایان نامه در دو دانشگاه 21/71 استناد می باشد که میانگین تعداد استناد ها در دانشگاه اصفهان 09/92 استناد و دانشگاه شیراز 23/46 استناد می باشد. در مورد عمده ترین شکل منابع مورد استناد، بررسی ها نشان می دهد که در هر دو دانشگاه بیشترین استنادها به کتاب ها و بعد از آن به نشریات ادواری صورت گرفته است، الگوی نویسندگی مقالات نشریات ادواری مورد استناد نشان می دهد که بیشتر مقالات مورد استناد ، حاصل فعالیت فردی می باشد بطوری که در دانشگاه اصفهان 99/63 درصد استنادها و در دانشگاه شیراز 96/64 درصد استنادها به مقالات نشریات ادواری توسط یک نویسنده نوشته شده است.در این تحقیق فهرست رتبه بندی شده نشریات ادواری، کتابها و نویسندگان پراستناد در هر دانشگاه و مجموع دو دانشگاه در قالب جداول جداگانه ارائه شده است. بررسی ها نشان می دهد که نیم عمر منابع در دانشگاه اصفهان 75/17 سال و در دانشگاه شیراز 55/14 سال و در مجموع دو دانشگاه 25/17 سال می باشد که نشان دهنده استناد به منابع نسبتا قدیمی می باشد. در پایان پژوهش نیز پیشنهاد های پژوهش و پیشنهاداتی برای پژوهش های آینده ارائه گردیده است.



[ بازدید : 85 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار ایجاد وبلاگ عکس عاشقانه فال حافظ فال حافظ خرید بک لینک دانلود تک آهنگ خرید ملک در ترکیه خرید آنتی ویروس خرید ملک در ترکیه ثبت شرکت ثبت برند و لوگو اخذ کد اقتصادی ثبت تغییرات شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت مسئولیت محدود نرم افزار حسابداری لیست مشاغل شیراز مجله خبری گلاسه دانلود آهنگ جدید
بستن تبلیغات [X]